Paintball

Paintball

Można powiedzieć, że jest to wersja dziecięcych bitew, w których używało się plastikowych pistoletów czy bawiło w Indian. Tym razem odpowiada na potrzeby nieco starszych..

teraz już jako dorośli możemy zapewnić sobie fascynującą grę oraz przywrócić wspomnienia z dziecięcych lat.

Innymi słowy jest to taktyczno - militarna gra zespołowa, w której strzela się z pneumatycznych pistoletów (nie wymagających pozwolenia na broń) żelatynowymi kulkami, wypełnionymi kolorowym barwnikiem spożywczym. Tego rodzaju amunicja ulega całkowitej biodegradacji i dzięki temu możemy bawić się dowoli i chronić nasze środowisko. Jednak nie chodzi tu tylko o to aby sobie postrzelać. Jak już wspominaliśmy wyżej jest to doskonała gra taktyczna, podczas której mamy do zrealizowania określone cele oraz staramy się nie dopuścić do tego aby te cele udało się zrealizować naszym przeciwnikom.
 
Możemy wyróżnić dwie odmiany paintball-u.

  • Paintball leśny - gdzie gra rozgrywa się na dosyć dużym obszarze, zazwyczaj nie ustala się tutaj limitu czasowego. Ta odmiana wymaga dużej cierpliwości, prowokuje do urządzania zasadzek na przeciwników. Celem może być np. zdobycie flagi przeciwnika, czy wyeliminowanie wszystkich "wrogów".
  • Speedball - tutaj gra rozgrywa się na znacznie mniejszym obszarze, czas jest limitowany, a jej tempo bardziej dynamiczne. Na drodze do wygranej przeciwnicy napotykają sztucznie ustawione przeszkody np. dmuchane. Celem jest wyeliminowanie możliwie jak największej ilości przeciwników, wygrywa ta drużyna która zdobędzie jak największą ilość punktów.

Blackjack - standardowa gra w zdobywanie flagi przeciwnika, jednak uczestnicy mają do dyspozycji 21 kulek każdy na całą grę. Jest to doskonały sposób na połączenie w jednej grze markerów zaawansowanych technologicznie z prostymi. Półautomat nie będzie miał już tam miażdżącej przewagi nad Splatem. Do standardowych zasad gry w zdobywanie flagi należy dorzucić tylko to, że zawodnicy nie mogą przekazywać sobie kulek (dzielić się) i zawodnik, który wystrzela swoje kulki kończy grę. Limit 21 kulek można oczywiście zmienić na 50, 150, 200 czy ile dusza zapragnie. Jednak czym więcej kulek będziemy mieli do dyspozycji tym gra bardziej straci swój sens.

Woodsball - paintball leśny - odbywa się na odcinku lasu lub terenie do tego celu przygotowanym, zazwyczaj nie ma limitu czasowego, celem jest eliminacja przeciwników lub realizacja określonego zadania np. zdobycie flagi; forma gry kierowana do zwolenników dobrej zabawy i rekreacji, bez względu na wiek i dotychczasowe doświadczenie. Woodsball to połączenie podchodów, manewrów wojskowych z elementami gry strategicznej.

Zwiad - kilka 5 osobowych zespołów. Punkty kontrolne (tyle ile drużyn) dobrze oznakowane i porozrzucane na polu. W punkcie kontrolnym znajduje się pisak (każdy w innym kolorze). Gracze mają przymocowane (trwale - nie wolno odczepiać) do nadgarstka, bluzy lub giwery kartki, na których pisakami odnotowują obecność w punktach kontrolnych. Gra jest punktowana: 1 pkt za każdy kolor na kartce gracza, 5 pkt jeśli kartki całej drużyny są podpisane conajmniej dwoma kolorami (2 pkt kontrolne), 5 pkt za każdy kolejny (powyżej dwóch) kolor na kartkach całej drużyny, 2 pkt za każdy kompletny (wszystkie kolory) karnecik poszczególnych graczy.

Polowanie na lisa - jeden na wszystkich, wszyscy na jednego. W grze udział biorą: lis i myśliwi. Jeśli ktoś podejmie się już być "zwierzyną" to na pewno nie bez (choćby pozornego) wyrównania szans. Dlatego "lis" dostaje półautomatyczny marker z nieograniczona ilością kulek oraz tarczę. Reszta graczy czyli "myśliwych" ma limit 20 kulek. Wygrana: z punktu widzenia ofiary lisa to - przeżycie, z punktu widzenia myśliwych - trafienie lisa. Zasady podobne jak w innych grach, myśliwy, któremu skończą się kulki odpada z gry. trafienie w tarcze lisa nie jest liczone. Zabawa polecana na koniec dnia, kiedy graczą zostaje już niewiele kulek.

Jeńcy - bardzo ciekawa alternatywa do zwykłego wybijania przeciwników. W grze biorą udział dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 4 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba, która została trafiona w ręce lub nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie. Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemi i trzymać się jedną ręką za głowę. Nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący to musi podążać za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie, aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotkniecie przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również przez dotkniecie przez swojego gracza). Gra kończy się gdy jedna z drużyn pochwyci 4 jeńców i doprowadzi do swojej bazy.

Mieszanka wybuchowa - gra z limitem czasu. Gra, w której nie ma ani wygranych, ani pokonanych. Gracze dzielą się na kilka drużyn trzy - osobowych. Każda "trójka" gra z każdą. Trafiony zawodnik schodzi do punktu kontrolnego. Kiedy w punkcie kontrolnym zbierze się trzech graczy powstaje nowa drużyna i włącza się do gry. I tak przez około 30 min.

Ochrona flagi - udział biorą dwie drużyny. Pierwsza atakująca, druga broniąca. Obrońcy wyznaczają swój teren i nie mogą go opuszczać. Atakujący wygrywają zdobywając flagę przeciwnika. Obrońcy powstrzymują atak. Gra ma limit czasowy (np.20 min.). Jeżeli po upływie ustalonego czasu atakującym nie uda się zdobyć flagi, wygrywają obrońcy. Zdobywanie flagi - popularny scenariusz gry leśnej. W grze udział biorą 2 zespoły. Każdy zespół ma swoją flagę. Wygrywa drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją do swojej bazy. Jeśli zawodnik, który niósł flagę zostanie trafiony, zostawia ją w widocznym miejscu i opuszcza pole gry.

Ochrona prezydenta - popularna i lubiana rozgrywka. Jedna osoba musie poświęcić się i odłożyć pistolet (prezydent!). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy prezydenta i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Ich misja polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole trasą, która została wcześniej określona. Możliwy jest także inny wariant czyli przeprowadzenie prezydenta z określonego punktu do drugiego. Misją terrorystów jest eliminacja prezydenta bez względu na straty własne.

Akcja ratunkowa - udział biorą dwie drużyny. Gra polega na odbiciu zakładnika. Dwie drużyny: jedna - zła (terroryści) porywa zakładnika, druga - dobra (antyterroryści) odbija zakładnika. Jeżeli drużyna nie zdąży odbić zakładnika to przegrywa. Zakładnik nie może poruszać się aż nie zostanie dotknięty przez "swojego" gracza. Do tego czasu terrorystom nie wolno strzelać do zakładnika. Zakładnik jest uratowany, jeżeli nie tknięty powróci do swojej bazy.

 

paintballl

Kontakt

 

 

 

Adres Siedziby:

SZYMON TYLKA

Tylka extreme hobby

 34-471 LUDŹMIERZ

kAMIENIEC 18

Tel.  , E-mail: kontakt@paintballpodhale.pl

 

 

 

Drużyna Paintball'owa Harnasie Podhale Team

Referencje

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informujemy, że w czasie pandemii
prowadzimy tylko gry w scenerii leśnej do odwołania !!